Czym jest wskaźnik CTR i co zrobić by był on wysoki?

Zaangażowanie użytkowników danej strony internetowej można zmierzyć za pomocą wskaźnika kliknięć. Chodzi tutaj o wskaźnik CTR, który powinien być jak najwyższy. Powinno się wobec tego dążyć do zwiększenia CTR prowadzonych kampanii Google Ads, co można zrobić na wiele sposobów. Na współczynnik klikalności CTR wpływa wiele czynników: pozycja reklamy, jej treść i trafność.

Jak zwiększyć wskaźnik CTR?

W celu zwiększenia współczynnika CTR w kampanii Google Ads należy zacząć od przeanalizowania wybranych słów kluczowych. Istotne będzie wybranie odpowiednich typów dopasowania, najlepsze będą dopasowania ściśle lub do wyrażenia. Przyczyni się to do zwiększenia trafności reklamy, czyli wzrostu wskaźnika CTR. Kolejną kwestią jest przeanalizowana reklam, szczególnych mających dużo wyświetleń i jednocześnie niewiele kliknięć. Wynika to głównie z powodu niedopasowania treści reklamy do potrzeb, oczekiwań i preferencji użytkowników. Rozwiązaniem tego problemu może być dodanie przycisku call to action, wzbogacenie treści reklamy o wartościowe informacje dla odbiorców, zmodyfikowanie treści nagłówka. Przyda się informacja w nagłówku o ofercie specjalnej, która zainteresuje potencjalnych klientów i skłoni ich do odwiedzenia witryny.

Warto umieścić słowo kluczowe w adresie URL strony docelowej. Pomocne będzie też dodanie wykluczających słów kluczowych do kampanii, co zwykle poprawia współczynnik CTR. Bardzo skutecznym zabiegiem jest odwołanie się do emocji w treści reklamy. Wymaga to dobrej znajomości grupy docelowej. Warto skorzystać z rozszerzeń reklam, co również może mieć korzystny wpływ na wskaźnik CTR. Rozszerzenie może dotyczyć lokalizacji, linka do podstrony w witrynie czy formularza kontaktowego. Godne polecenia jest stworzenie wielu grup reklam w ramach jednej kampanii. Przyjrzeć trzeba się także ustawieniom kierowania reklam na urządzenia, lokalizację i przy ich wyświetlaniu. Warto też skorzystać z kampanii inteligentnych i dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Do wyboru jest wiele typów reklam w Google Ads, dlatego warto je testować i optymalizować, aby poprawić wskaźnik CTR.