5 korzyści Social Media wpływających na SEO

Social media marketing oraz SEO to w dzisiejszych czasach dwie strategie marketingu online, stworzone do kreowania ruchu na naszą stronę internetową. Dowiedz się w jaki sposób wspierać działania SEO poprzez strategiczne podejście do Social Media. Nadszedł czas łączenie SEO z działaniami Social Media.

Media społecznościowe (social media) uwielbiają być porządnie nakarmione treścią wysokiej jakości, i odpowiednio dla naszej grupy docelowej opakowaną prezentacją produktu, który chcemy sprzedać naszym potencjalnym klientom czy użytkownikom (zobacz też 10 sposobów na bezpieczny content marketing). Twoja obecność w social media może więc znacznie podnieść widoczność w wyszukiwarkach i zwielokrotnić korzyści, jakie płyną z prac poświęconych SEO danego serwisu internetowego.

– Jak więc zwiększyć ruch na naszej stronie? social_media_seo

Wystarczy skupić swoje działania na niżej opisanych pięciu krokach:

  1. Zoptymalizuj posty tak, by ułatwić ich wyszukanie – dotyczy to zarówno starszych jak i aktualnych oraz przyszłych publikacji. Od dawna wiadomo, że wyszukiwarka Google lubi artykuły prasowe, i świeże informacje (newsy). Pisząc, skup się na tym aby cała publikacja zawierała zwroty pomagające w jej późniejszym odszukaniu. Pisząc treść, która zostanie popularna w mediach społecznościowych, będzie spora szansa, że faworyzacja jej w social media przełoży się na ranking w SERP.
  2. Zachęcaj do udostępniania swoich treści – tworząc dobry content, infografikę czy FAQ bądź Video na jakiś temat dostarczasz użytkownikom, którzy w sposób naturalny zaczęli obserwować profil Twojego brandu w social media możesz zachęcić ich w sposób bezpośredni lub w zamian za działanie w stylu call to action do udostępniania swojej treści dalej. Dzięki takim technikom możesz wspomóc działania SEO poprzez rozpowszechniania w sposób naturalny linków zewnętrzny (external links) do Twojej strony. I wszystko z pomocą social media 🙂 Doskonale zdaję sobie sprawę że ten punkt wymaga często sporo pracy. Video, czy treść przekazywana w formie grafiki (infografika, fotki ala demotywatory, itp) jest najczęściej share’owana. Mając treść, którą chcesz udostępnić, zastanów się jak można ją zoptymalisować pod kontem wyszukiwarki w danym portalu social media. Przykładowo, jeśli chcesz zamieścić film na Youtube, w którym pokazujesz jak zrobić pyszną sałatkę z tuńczyka, zatytułuj swój film, np. „jak zrobić pyszną sałatkę z tuńczyka”, lub „szybka sałatka z tuńczyka”. Tworząc tytuł, zastanów się co wpisałby internauta w wyszukiwarkę, któremu chcesz pokazać swoją treść. Idąc dalej – Twitter czy Instagram to #hashtagi, itp itd.
  3. Stale zwiększaj grupę swoich fanów – działaniem, które powinno trwać w sposób nieprzerwany jest ciągła praca nad zdobywaniem fanów, followers’ów, repin’erów (jak zwał tak zwał..). Wiele w tej materii tłumaczyć nie trzeba. Zasada jest bowiem bardzo prosta – im większa grupa odbiorców, tym większy odzew tych, którzy wezmą aktywny udział w umieszczanych przez nas treściach. Mając przykładowo 10 000 naturalnych fanów na Facebooku mamy sporą szansę, że kilkadziesiąt albo kilkaset z nich polubi, skomentuje czy udostępni dalej rzeczy, które „wrzucimy” na ścianę naszego profilu.
  4. Angażuj się lokalnie – treść, w której nasz brand będzie widoczny, w której znajdzie się komentarz, galeria zdjęć czy recenzja jakiegoś wydarzenia w skali lokalnej bardzo łatwo wpływa na pozytywny wizerunek i poprawę rozpoznawalności brandu. Przykładowo, jeśli niedaleko nas odbywa się jakiś festyn miejski, wystawa czy inna podobna impreza, pojedźmy tam z aparatem. Skomentujmy wydarzenie na naszej stronie, zamieszczając kilka zdjęć i udostępniając nasz post na profilach społecznościowych danego miasta, wspomnianej imprezy, itp. Zaangażowanie w lokalnych wydarzeniach potrafi w prosty sposób przyczynić się na to, że ludzie zaczną o nas mówić. Można to porównać do strategii link buildingu, albo skupiamy się na wysoko konkurencyjnych frazach (patrz – duże polskie miasta), albo na longtailu (patrz – małe miasteczka ale w większej ilości). O co chodzi? Otóż, możemy nastawić się na duży nakład pracy, skupiając się na jednym sporym targecie jakim przykładowo jest Warszawa czy Wrocław. Możemy też angażować się lokalnie przykładowo w miejscowościach, których liczba mieszkańców wynosi od 10 do 50 tysięcy mieszkańców. Małe społeczności są bardziej otwarte, mniej hermetyczne i nie są tak „obyte” z wszelkimi nowinkami.
  5. Buduj świadomość marki – świadomość i rozpoznawalność ma bardzo duży wpływ na generowanie ruchu zarówno w social media jak i w SEO. Dzięki temu że nasz brand, nazwa naszej strony internetowej czy produktu będzie rozpoznawalna, możemy doprowadzić do sytuacji, w której ludzie będą nas szukać po prostu wpisując nazwę naszego brandu. Nie będą w pewnym momencie szukać Twojego produktu używając słów kluczowych a stosując nazwę tego produktu.

Żeby dokładnie zbadać zależności i wpływ skutecznej kampanii social media na SEO, trzeba stworzyć konkretny plan działania dla swojego produktu. Należy się dobrze zastanowić czego tak na prawdę chcemy i skupić swoje siły na tych działaniach. Powyższe kroki są bardzo ogólnikowe. Należy je interpretować odpowiednio dopasowując do segmentu w jakim się znajdujemy, wyciągać własne wnioski, przeprowadzać audyty i układać lub modyfikować strategię krótko i długoterminowego marketingu w wyszukiwarkach i marketingu w social media.