Webowe narzędzie do sprawdzania słów kluczowych

wordstreamW sieci pojawia się coraz więcej programów desktopowych i aplikacji webowych do sprawdzania słów kluczowych. Ja chciałbym tym artykułem rozpocząć pewien cykl, w którym będę testował nowe narzędzia do sprawdzania i analizy długich list keyword’ów. Narzędzie stworzyła firma WordStream i występuje ono w wersji darmowej (okrojonej) i płatnej. Do celów niekomercyjnych, dla blogera czy pozycjonera – amatora – w zupełności wystarczy jego darmowa odmiana, z której pobraną listę będziemy mogli przeanalizować w Google AdWords.

Chodzi tutaj o The Free Keyword Tool. Narzędzie znajdziecie na tej stronie i jest ono banalnie proste w obsłudze.

free-keyword-tool

Jak widać na obrazku wyżej, wystarczy wpisać słowo kluczowe i zaznaczyć (lub nie zaznaczyć) jedno z poniższych pól. No i tutaj mamy do wyboru „tradycyjny” parser słów kluczowych bez filtra, który uwzględni wycinanie fraz dla osób dorosłych lub przeszukiwanie słów kluczowych zgodnych pod kontem „wyłowienia” interesującej nas niszy.

Ja dla testów wpisałem frazę „bulk sale” i kliknąłem get keyword ideas. Niżej zobaczycie jak darmowa wersja The Free Keyword Tool zaprezentuje Wam swoje wyniki.

bulk-sale

Niestety nie mamy tutaj możliwości zobaczenia ilości wyszukań w Google ale od czego mamy Planer Słów Kluczowych w Google AdWords 🙂

Listy w darmowej wersji nie możemy przeglądać. Musimy niestety wpisać swój adres email, na który otrzymamy całą listę fraz. Dla jednych uciążliwe, dla innych mniej. W każdym razie twórcy z całą pewnością zbierają adresy mailowe do list mailingowych i newsletterów.

Myślę, że w pozycjonowaniu stron WWW – bo głównie do tego celu wykorzystuje się różnego rodzaju aplikacje analizujące słowa kluczowe – liczy się różnorodność. Różnorodność w sposobie linkowania jak najbardziej, zróżnicowanie pod kontem tworzenia serwisów zapleczowych (skrypty, itp), ale i właśnie różne narzędzia, którymi będziemy analizować słowa kluczowe, wykorzystywane przez nas czy na potrzeby swoich klientów czy na potrzeby zarobkowe naszego własnego serwisu internetowego.

Pobawcie się The Free Keyword Tool, jeśli nie chcecie płacić za płatne aplikacje tego typu, bądź po prostu korzystacie stosunkowo rzadko z podobnych narzędzi a Planer Słów Kluczowych od Google AdWords się Wam znudził 😉 Z pewnością omówione tu narzędzie do sprawdzania słów kluczowych to jakaś alternatywa a przecież nie wszyscy musimy iść utartymi wcześniej ścieżkami.